4 Tipp, Hogy Kiváló Középvezetővé Válj

Mert kulcs szerepet töltesz be a szervezet működésében.

.

Ne köntörfalazzunk: középvezetőnek lenni egy cégben kihívást jelentő feladat. Ez alapvetően senkit nem lep meg, hiszen ők azok a vezetők, akik a célok és a megvalósítás közé ékelődtek be, a felső vezetés és a munkatársak között állnak, és akik összehangolják a jövőt a jelennel. Ez pedig azt jelenti, hogy a középszintű vezetés kiemelkedően fontos szerepet játszik minden fejlődő szervezetben, és vannak olyan módszerek, amelyek képesek növelni az eredményesség valószínűségét.


Együttműködés A Hierarchia Helyett

Az egyik hiba, amit a vezetők elkövethetnek, az a feltételezés, hogy nekik kell tudniuk mindent, és megoldaniuk minden problémát. A valóság viszont nem is állhatna ennél távolabb az igazságtól. Az igazi sikert a rendelkezésre álló erőforrások maximalizálásában rejlik:

  • Megtalálni a módját, hogy kiaknázd a csapatod és a saját készségeidet.
  • Megtalálni azokat a munkatársakat, akik érdembeli visszajelzést adhatnak az ötleteiddel kapcsolatban, és ha esetleg tévedsz – különösen kihívást jelentő időszakban.
  • Delegáld a szakmai- vagy specifikus tudást igénylő folyamatok kézben tartását a jobb eredmények érdekében.

A cél az, hogy stabil teljesítményt érj el a csapatoddal közösen, hiszen néhány kiemelkedő negyedév még kevés a sikerhez. Eredményeket pedig jóval könnyebb elérni, ha "vezetőket" képzel magad mellé, mintha csak "végrehajtó" munkatársakat irányítasz.


Érthetőség A Részletesség Helyett

Ez teljesen egyértelmű: egy tisztán érthető üzenet mindig hatékonyabb, mint egy túlrészletezett és összetett mondanivaló. Egy középvezető a legfontosabb információ közvetítő szerepét tölti be a cégen belül, legyen szó visszajelzés átadásáról a felső vezetés felé vagy a tervek és célok közvetítéséről a csapat felé. Minden esetben a tiszta és érthető kommunikáció elengedhetetlen.

Érdemes fontolóra venni a következőket:

  • Az érthetőség fontos és ebben a szavak nagyon is sokat számítanak, így érdemes időt szánni az üzenet megfogalmazására.
  • Először magadban tisztázd le a céges küldetés (legfőbb célkitűzés) jelentőségét, hogy ezáltal biztosíthass tisztánlátást a csapatod számára is.
  • Érdemes tudatában lenni a kommunikációban részt vevők számának és a kommunikációs vonalak exponenciális növekedésének kapcsolatával. Ha túl sok a részlet, akkor felhígulhat az üzenet, és ha pedig nem eléggé egyértelmű, akkor tanácstalansághoz vezet.


Pártfogás A Szabálykövetés Helyett

Vezetőként a legfőbb feladatod az, hogy hosszú távon kötelezd el a munkatársaidat és tedd őket elégedetté – hiszen neked ők az "ügyfeleid" – hogy stabil növekedést érhess el, még nehéz piaci körülmények között is.

Néhány tanács ehhez:

  • Ugyanannyira koncentrálj a támogatásra és a munkatársak fejlesztésre, mint az elvárások teljesítésére.
  • Hozd összhangba a vezetői megközelítésedet a munkatársak készségeivel és képességeivel, és ez alapján dönts arról, hogy delegálsz, tanítasz vagy éppen irányítasz.
  • Olyan területeken tartsd be a szabályokat, ahol ez feltétlenül szükséges (biztonsági, jogi, minőségbiztosítási stb.).

Vezetőként elengedhetetlen, hogy a cég küldetését tartsd szem előtt, különösen akkor, amikor az oda vezető út eltérhet a megszokottól. Legyél ennek szószólója, és ne csak egyszerű közvetítője.


Hitelesség A Hibátlanság Helyett

A leghatékonyabb vezetők mind rendelkeznek a következő ismérvekkel: hitelesség és emberség. Néhány gondolat, amely segít ebben:

  • Hiteles akkor lehetsz, ha önmagadat adod – ez nagyon fontos. Ha a viselkedésed vagy a reakcióid eltérnek a megszokottól, a munkatársaid egyből ki fogják szúrni, és csökken a hitelességed a szemükben.
  • Ha egy adott helyzetben helyénvaló másként viselkedni, mint amit a céges vezérelvek diktálnak, akkor ezt kommunikáld egyértelműen.
  • Emberek vagyunk, így nem tudunk elzárkózni az érzelmeinktől vagy bármi nemű gondolattól – és nem is kell – de minden esetben dönts felelősen ezek kinyilatkoztatásáról.
  • A bizalom kialakulásához a sebezhetőség kimutatása vezet – hogy mi sem vagyunk tökéletesek – és nem fordítva.

Nincs tökéletes vezető, és soha nem is lesz – ami azt jelenti, hogy hibázni fogunk, és ez rendben is van. Amikor felvállaljuk ezeket a pillanatokat és elismerjük a hiányosságainkat, akkor emberibb környezetet teremtünk a csapat számára is.


Összességében

Nincs rá egyértelmű módszer, hogyan válhatsz kiemelkedő középvezetővé, akár frissen léptettek elő, akár hosszú ideje vezetsz embereket. A körülmények mindig változnak, ugyanúgy, ahogy a munkatársak is körülötted, így az egyetlen kulcs a sikerhez, ha rugalmas vagy és elköteleződsz a pozitív befolyás és eredmények mellett.

.