5 érv a vezérelvek lefektetése mellett
A cég vezérelvei a szervezet DNS-ét jelentik
Egy cég vezérelvek nélkül olyan, mint egy számítógép operációs rendszer nélkül. Mi mentén építhetnénk kiemelkedő csapatot, biztosíthatnánk példátlan ügyfél élményt, és segíthetnénk elő az innovációt, ha nem fektetünk le erre vonatkozó konkrét vezérelveket, és nem osztjuk meg ezeket a munkatársainkkal?
A vállalatok többsége egyszerűen választ néhány jól csengő kifejezést, amelyekről mindenki azt gondolná, hogy fontosak a mindennapi munkához, és meg is van a "siker receptje". Vajon az irányelvek csak arra jók, hogy feltegyük őket a weboldalunk "Rólunk" szekciójába, hogy úgy tűnjön, nem egyszerűen csak termékeket árulunk, hanem ennél jóval többet képviselünk?
Nem teljesen.
A megfelelően lefektetett és alkalmazott vállalati vezérelvek a cég DNS-ét képezik, és meghatározzák minden fontos döntés minőségét – a stratégia kialakításától kezdve, a belső folyamatokon át egészen az ügyfél kiszolgálásig. Ezek formálják a cég kultúráját is, vagyis jelentős hatással vannak a produktivitásra, a kreativitásra és a fluktuáció mértékére is.

.
Hogyan Néznek Ki Ezek A Gyakorlatban?
Ha például vezetőként átláthatóan / transzparensen működtetjük a szervezetet, akkor a munkatársak pontosan tudják, hogy mi történik a vállalat egészében. Ismerik a kitűzött célokat, azok fontosságát, az irányt, a meghozott döntéseket, a pénzügyi eredményeket, illetve a cég minden sikerét és kudarcát. Rendszeresen hallanak az ügyfél kiszolgálással kapcsolatos sikertörténetekről és más munkatársak eredményeiről.
Ha az integritás az, amit értékelünk a szervezeti működésben, akkor az őszintén, nyíltan és egyenesen kommunikáló munkatársak kerülnek többségbe a cégben, míg mások, akik játszmákat akarnak játszani, elrejteni a hibáikat és hárítani a felelősséget, nem lesznek hosszú távon a munkatársaink, mert azt érzik majd, hogy nem illeszkednek a cég kultúrájába.
Ha a mindennapi működés kapcsán a csapatmunkára helyezünk hangsúlyt, akkor arra bíztatjuk a munkatársakat, hogy csapatban dolgozzanak, csapatban fejlesszék a termékeket, és egy egységként tekintsenek az üzletágra / részlegre. Ilyenkor vezetőként általában hangsúlyt fektetünk a szoros emberi kapcsolatok kialakítására és a csapat kohézióra, ezért támogatjuk a közösségi kezdeményezéseket, a rendezvényeket, de mindenekelőtt az egyéni szakmai kihívások csapatban történő megoldását.
Ha pedig a felelősségvállalást értékeljük nagyra a csapatunk munkavégzése kapcsán, akkor nincs szükségünk azokra a munkatársakra, akik csak kifogásokat keresnek, másokra mutogatnak és nem ismerik el, ha hibáznak. Olyan emberekre van szükség, akik egymást támogatják a határidők betartásában, akik felkészületlen érkeznek a megbeszélésre és felhívják mások figyelmét a pletykák és a negativitás terjesztésének kedvezőtlen hatásaira.

.
Milyen Érvek Szólnak A Vezérelvek Mellett?
- Egységet teremtenek: Ha azt szeretnénk, hogy a munkatársak egységként dolgozzanak, akkor szükségünk van egy közös operációs rendszerre. A világos vezérelvek segítenek a munkatársaknak megérteni, hogy mit is képvisel a cég és a csapat, így útmutatást adnak a napi munkához, és hogy mindenki olyan döntéseket hozzon, amik támogatják a kitűzött célokat.
- Segítenek jobb döntéseket hozni: Jóval könnyebb minden munkatársnak döntéseket hozni, ha tudják, hogy mi számít és mi nem fontos a cég számára. A vezérelvek segítenek világos prioritásokat felállítani, és ezek mentén könnyedén mondhatunk "nem"-et olyan dolgokra, amelyek nincsenek összhangban azzal, amit képviselünk.
- Megtartják és vonzzák a megfelelő szakembereket: a munkatársak nem a céget hagyják el, hanem azt a cégkultúrát, amivel nem tudnak azonosulni, vagy mérgezőnek ítélik meg. Mivel a vezérelvek meghatározzák, hogy mit képvisel a cég, ezért a jelenlegi munkatársaink is könnyebben tudnak azonosulni ezzel, és könnyebben választhatunk ki olyan jelentkezőket is, akik bele illenek a csapatunkba.
- Képet festenek az ügyfeleknek arról, hogy kik vagyunk: Amikor a vezérelveink megmutatkoznak a mindennapi üzleti gyakorlatban, akkor a partnerek és az ügyfelek is pontosan tudják, hogy mire számíthatnak és mit várhatnak el a cégünktől a velünk való együttműködés során.
- Megkönnyíti a külső- és belső kommunikációt is: A hitelesség érdekében a belső és külső kommunikációnak következetesnek kell lennie. Ha üzeneteink olyan értékeket tartalmaznak, amelyek együtt rezonálnak a célközönséggel, akkor sokkal valószínűbb, hogy fel tudjuk kelteni az érdeklődésüket, és a figyelmüket is hosszabb távon fenn tudjuk tartani.

.
Mit Tartsunk Szem Előtt?
Amit egy cégnek biztosan nem szabad tennie, az az, hogy egyszerűen átveszi egy másik vállalat alapvető értékeit és alapelveit, hogy ezáltal határozza meg a saját működését. Természetesen lehetnek hasonló vezérelveink más cégekkel, de komolyan időt kell szánnunk arra, hogy elgondolkozzunk azon, mit is képvisel a cégünk, és mi az, ami mellett valóban kiállunk?
Ha egy cég vezetői csak átvesznek másoktól bizonyos vezérelveket, amiket fontosnak tartanak, akkor fennáll a veszélye, hogy ezekkel ellentétes módon viselkednek és cselekszenek majd, ami nagy mértékben csökkenti a hitelességet és a motivációt, és a munkatársak nem bíznak majd meg a vezetőik szavaiban.
.