Milyen cégvezetőnek lenni manapság?

A cégvezetők tenni akarása töretlen, de fontos az új utak megtalálása.


A korlátlan kereseti lehetőség és a rendkívüli vagyon megteremtése. Ezen indokok után nagyban megoszlanak a cégvezetők érvei azzal kapcsolatban, hogy miért is kezdtek saját vállalkozásba. A Robbins Research International felmérése szerint a cégvezetők 22%-a jelölte meg a saját időbeosztás szabadságát, mint a legfőbb érvet, amiért vállalkozásba kezdett, 27%-uk a már említett rendkívüli vagyon megteremtése miatt áhítozott leginkább a vállalkozói létre, 21% leginkább ezáltal érzi, hogy van életcélja, 11% legfőként az ipar csúcsára szeretne jutni, ezért vállalkozik, 18% pedig egyéb meghatározó érv miatt vált cégvezetővé.


IRÁNYÍTJA A VÁLLALKOZÁSÁT, VAGY A VÁLLALKOZÁSA IRÁNYÍTJA?

A cégtulajdonosok 22%-a állítja, hogy a saját időbeosztás szabadságát élvezi a leginkább a vállalkozói létben, mégis kevesebb vállalkozó értékeli a munka-magánélet egyensúlyát "kiváló"-nak, mint a korábbi években – csak 17%, a korábbi 25%-hoz képest. Viszont egyre növekszik azoknak a vállalkozóknak a száma, akik nem gondolják, hogy a siker érdekében fel kellene áldoziuk a szabadidejüket (a válaszadók 53%-a). Amíg egyre több vállalkozó szeretné elkerülni a szétforgácsolódást, a legtöbben továbbra sem rendelkeznek a hatékonyabb működéshez szükséges tudással, készségekkel és eszközökkel. Annak érdekében, hogy valóra tudják váltani az elképzeléseiket, elengedhetetlen változtatni az üzleti gondolkodásmódon és fejleszteni az időgazdálkodáson.


ÁLMATLANSÁG A CÉG JÖVŐJE MIATT? NINCS EGYEDÜL!

10-ből 9 cégvezető aggódik és stresszel a cég jövője miatt, és 10-ből 4 annyira feszült emiatt, hogy egészségügyi problémáik is vannak. A leginkább stresszt kiváltó tényezők közül több testhosszal vezet a pénzügyi terület. A vállalkozók 62%-a sorolja a pénzügyet a legnagyobb aggályok közé, míg korábban csak 44%-uk tett hasonlóképpen. A közelmúltban bekövetkezett piaci ingadozások is stressz forrásként jelentkeznek a cégvezetők életében, de nem szabad elfelejteni, hogy a bizonytalanságban lehetőségek is rejtőznek. Számos világhírű cég bizonyítja ezt, akik világválságok közepette indultak, és ezzel együtt is kiemelkedően sikeressé tudtak válni. Ilyen a Microsoft, Airbnb, Disney, HP, FedEx, Spotify és a Kickstarter.


KISZÁMÍTHATÓSÁG, FELKÉSZÜLTSÉG, INNOVÁCIÓ

Amikor hatalmas változások történnek a gazdaságban, akkor a siker vagy kudarc végső soron attól függ, hogy számítottunk-e rá, felkészülten ért-e minket és hogy képesek vagyunk-e az innovációra annak érdekében, hogy kielégítsük a fogyasztók változó igényeit. Nagy változások kapcsán amiatt aggódunk leginkább, hogy a külső erők hogyan befolyásolhatják majd az életünket. De ahelyett, hogy hagynánk, hogy ezek az erők irányítsanak minket, érdemes arra koncentrálnunk, amit képesek vagyunk irányítani. Ha egy cég a kiszámíthatóságra, a felkészültségre és az innovációra helyezi a hangsúlyt, akkor a sikere nem fog függeni a gazdasági helyzettől. "Minél többet izzadsz békeidőben, annál kevesebbet vérzel háború idején." Sun Tzu: A harc művészete.


NAIVITÁS, VAGY MERÉSZ ELTÖKÉLTSÉG?

A cégvezetők nem tudják mindenre a választ, de biztosak abban, hogy a saját képességeik segítségével elérik majd a céljaikat. Bár a cégvezetőknek csak 54%-a érzi úgy, hogy "teljesen felkészültek" vagy "közepesen felkészültek" a recesszióra, 77%-uk gondolja úgy, hogy képesek lesznek üzleti növekedésre a következő recesszió alkalmával. Ez azt jelenti, hogy az cégtulajdonosok 23%-a hisz abban, hogy a következő gazdasági visszaesés alkalmával vállalkozása növekedhet, annak ellenére, hogy önként beszámoltak a felkészültségük hiányáról. Ez a megállapítás azt jelzi, amit mindannyian szeretünk a cégvezetők és a vállalkozókkal kapcsolatban: határozottak és eltökéltek. Nyilvánvaló, hogy a legtöbb vállalkozó sikeréhes – de a sikerhez nem csupán eltökéltségre erre van szükség. A cégeknek olyan bevált módszerre van szükségük, amelynek segítségével a legfőbb értékeiket egy intelligens, megvalósítható és skálázható formába önthetik, ezáltal pedig növelhetik üzleti sikerességüket bármilyen gazdasági helyzetben.


TUDJÁK, HOVA FORDULJANAK SEGÍTSÉGÉRT

Noha számos cégnek nincs meg az igazi sikerhez szükséges háttértudása, nem adják fel. Coachingot vesznek igénybe, új készségeket fejlesztenek ki magukban és igyekeznek megszerezni a felkészültségükhöz szükséges eszközöket. 10 vállalkozó közül 8 értékeli a rendszeres coachingot, mivel tudják, hogy számos üzleti előnyt biztosít számukra – a felelősségvállalás növekedését (31%), új készségek és üzleti gondolkodásmód kialakítását (21%), illetve újszerű vezetői szemléletet és érzelmi intelligencia növekedést (19%) – ami rendkívül gyorsan a helyes irányba tereli a vállalkozást.

Mit neveztek meg a coaching legfontosabb előnyeiként? A javult időbeosztást (81%), a megnövekedett munkateljesítményt (70%), a jobb munkatársi kapcsolatokat (63%) és a vezetői képesség javulását (60%) – és sokan ezek mindegyikét megjelölték értékként.



Forrás: CEO Confidence Index és Tony Robbins – Business Owner Mindset Report